Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Filtershop.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Filtershop.dk.

 

Reklamation
Filtershop.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Filtershop.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamations sager afholder Filtershop.dk returnerings omkostninger i rimeligt omfang.

Betalingsprocessen
Filtershop.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betalingen bliver først trukket på din konto, når varen er pakket og klar til afsendelse eller meldes klar til afhentning. Betalingen er helt enkelt og foregår på en krypteret og sikker forbindelse.

Kortgebyr på Dankort/Visa Dankort:

Dankort/ Visa Dankort = 0 kr. i gebyr

Vi har valgt at betale Bambora gebyrer for dig ved brug af Visa/Visa Dankort.

Alle priser på Filtershop.dk er inklusive moms og eventuelle andre afgifter.

Den pågældende valutakurs gælder fra den dag, hvor varen afsendes. Alle priser er afhængig af butikkens grundvaluta, som er Danske kroner (DKK). Når der handles i en anden valuta end dansk kroner, kan der være en lille forskel på fakturabeløb i forhold til det hævede beløb. Dette skyldes den forskel, der måtte være imellem dagskursen og den kurs, dit kreditkortselskab tillægger transaktionen fra Danske kroner til den valgte valuta.

Det er muligt at benytte mobilepay, som betalingsmåde.

GLS Forsendelse

Valgfri pakkeshop/nærmeste udleveringssted
GLS leverer pakker direkte til en PakkeShop. Kunder, der køber varer på nettet, kan vælge den PakkeShop, som pakken skal sendes til, som en del af ordren.
Når pakken er ankommet, informerer GLS modtageren pr. sms/mail. Modtageren kan derefter afhente pakken i en GLS PakkeShop inden for 7 hverdage.

Vores leveringstid er estimeret imellem 1-3 hverdage, men travle perioder kan forekomme med længere leveringstider.

Privatpakke m. omdeling
Med denne service sender GLS pakken til en privatadresse efter eget valg. Modtageren får inden levering oplyst et leveringstidspunkt og en leveringsdato af GLS. Passer tidspunkt eller dato ikke, har modtageren mulighed for at omdirigere sin pakke undervejs i leveringen. Modtageren har følgende omdirigeringsmuligheder:

Pakken leveres i stedet i en GLS PakkeShop efter modtagers valg

 Pakken stilles på adressen på et nærmere aftalt sted. Modtager udfylder fuldmagt i adviseringen

Pakken leveres på en ny adresse efter modtagers valg

Pakken kan leveres på den oprindelige adresse på en ny dato*

Pakken kan afhentes på et GLS Depot*

*Denne mulighed kan først vælges, når GLS fysisk har modtaget pakken. Dvs. i 2. advisering.

Stil ved døren – DepositService
Når afsenderen vælger DepositService ved bestillingen, stiller chaufføren pakken på et aftalt sted på modtagerens adresse – f.eks. i en garage.
Efter leveringen får modtageren besked via mail. Modtageren behøver ikke at underskrive en kvittering for modtagelsen.

Erhvervspakke m.omdeling – BusinessParcel
Levering af pakker i Danmark, GLS leverer normalt din pakke inden kl. 14 dagen efter afsendelse

Click & Collect
Med denne service kan du vælge at afhente din pakke direkte ved os. Pakken skal afhentes på Korden 6, 8751 Gedved.
Det er muligt at afhente din pakke på følgende tidspunkter efter du har modtaget en ordrebekræftigelse:
Mandag til Torsdag: Kl. 08.30 -  Kl.15.30
Fredag: Kl. 08.30 - Kl. 14.30

Returnering/Fortrydelsesret
Filtershop.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Varer vi får retur pga. at:

1. Du har fortrudt dit køb og/eller nægter modtagelse

2. Du har indtastet fejl i leveringsadressen

3. Du har indtastet fejl i din bestilling

Vi vil opkræve fragtgebyr, da varen er sendt med GLS er dette desværre 2 gange fragtomkostninger, da GLS opkræver fragt både til din adresse/posthuset og retur til os.

Returnerer du en vare og ønsker pengene retur, opkræver vi et gebyr svarende til vores fragtomkostninger. Returgebyr = 49,00 kr.

Alle tilbagebetalinger foretages elektronisk direkte til det kreditkort du har anvendt ved køb af varen.

Ved returnering, foretages tilbagebetalinger når vi har modtaget varen og konstateret at denne er ubrugt og uden fejl & mangler. Der går 5-14 hverdage inden refunderede penge kan ses på din konto.

Returneringsadresse

AirTjek ApS
Korden 6
8751 Gedved
Danmark

Privatlivspolitik

Persondatapolitik
Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner.

Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med.

Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 24 måneder efter brug.

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Ved at benytte denne hjemmeside accepterer du, at Filtershop behandler dine personoplysninger i henhold til denne datapolitik.

Filtershop indsamler og behandler oplysninger om dig, når du:

Giver kontooplysninger i forbindelse med at du opretter eller foretager ændringer på din brugerkonto hos os med henblik på at benytte visse ydelser

Foretager betaling af køb

Sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback; eller i øvrigt giver personoplysninger til os via hjemmesiden eller på anden måde

Filtershop indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige (f.eks. e-mailadresse eller privat adresse) for at levere den ydelse, som kunden efterspørger.

Filtershop opbevarer ikke informationer om betalingsmidler fx. Kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Filtershop.dk.

Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Filtershop.dk’s side, er denne af vejledende art.

Gebyr for ordrer uden om onlineshoppen
Evt. bestillinger der ønskes leveret/gennemført uden brug af shop/onlinebetaling tillægges et administrationsgebyr på kr. 100,- til dækning af de ekstra omkostninger.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt af Filtershop.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Reklamation og eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Filtershop.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Filtershop.dk.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret.

Fragt
Der leveres fragtfrit i Danmark.
Tyskland = 169,50 kr.
Sverige = 61,50 kr.

Fortrydelsesret
Filtershop.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.